• Producent: Aspra
  • Kategoria: Podręczniki
  • ISBN: 9788375454215
  • Oprawa: miękka
  • Wydawnictwo: ASPRA - JR
  • Rok wydania: 2019
Tom 19. Serii "Media początku XXI wieku" wydawanej wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Termin "globalizacja" budzi dzisiaj mieszane uczucia i reakcje społeczne. Dla jednych, zwłaszcza politycznych sceptyków, cykl ten jest swoiście szatańskim zamysłem, posiadającym na celu głównie pozbawienie wielu państwa (zwłaszcza tych mniejszych i słabszych ekonomicznie) ich tożsamości narodowej, a choćby kulturowej, a tym samym - poddanie absolutnej władzy mocarstw, czyli możnych tego świata.
Dla optymistów z kolei procesy globalizacyjne stanowią swego rodzaju nieuchronność w świecie coraz lepiej komunikującym się, w którym np. Ekonomiczne korzyści z tytułu skali produkcji osiągać można z zasady właśnie w wymiarze globalnym.
Ze świadomością tego, że i jedni, i drudzy posiadają (ale jedynie częściowo!) rację, a obawy co do negatywnych skutków cyklu globalizacji w sporej mierze powinny być neutralizowane korzyściami zeń wynikającymi, pochylić się zatem warto nad globalizacją i jej różnymi związkami z mediami masowymi. Takie jest także główne zadanie publikacji, którą niniejszym oddajemy do rąk czytelników.


"Książka jest szczególnie wartościowa, wnosi niemało nowych faktów oraz porządkuje najnowszą wiedzę na temat komunikowania międzynarodowego. Jest ważna dla medioznawców, lecz można ją także potraktować jako podręcznik dla studentów komunikowania międzynarodowego, dziennikarstwa czy politologii."

prof. Dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Uniwersytet Jagielloński

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Podręczniki