• Producent: Fenix
  • Kategoria: Oświetlenie rowerowe

Fenix BC21R V3.0 to potężna latarka rowerowa o strumieniu światła 1200 lumenów, zaopatrzona w wymienny akumulator 18650 o pojemności 2600 mAh, port ładowania USB-C, wskaźnik poziomu akumulatora, a także mocny uchwyt na kierownicę z system QD.

Fenix BC21R to bezusterkowe oświetlenie, które spełni oczekiwania równocześnie w mieście, jak i górskich bezdrożach. BC21R V3.0 to wielofunkcyjne oświetlenie, które może być montowane na kierownicy lub kasku rowerowym, oraz używana jako charakterystyczna latarka ręczna.

Latarka rowerowa Fenix BC21R V3.0 w sklepie Kolba — oficjalnego dystrybutora produktów Fenix w Polsce

Latarka ma lekką konstrukcję wytworzoną z anodowanego aluminium, co zezwala na właściwe odprowadzanie ciepła i zagwarantuje jej odporność na całkowite zanurzenie w wodzie (do 2 m), upadek z wysokości 1,5 m oraz przenikania kurzu i niewielkich ciał stałych. Wysoka klasa ochrony IP68 powoduje, iż latarka świetnie sprawdzi w trakcie trudnych warunków pogodowych niezależnie od tego, czy jest użytkowana w mieście, w lesie czy w trakcie jazdy po górach.

Dzięki niewielkim wymiarom, niskiej masie (157 g z akumulatorem) oraz funkcji prędkiego wypięcia z kierownicy, Lampka rowerowa BC21R V3.0 może być w dodatku używana także jako typowa latarka ręczna. Jeśli zaopatrzymy się w adapter ALD-08, latarkę można zamontować na kasku rowerowym, co na dodatek pozwala na wykorzystywanie latarki w formie czołówki podczas czynności wymagających wolnych rąk. Uchwyt rowerowy ma funkcję prędkiego odłączenia latarki z kierownicy. W tym celu należy jedynie nacisnąć dźwignię blokującą i wysunąć lampkę z obejmy. W komplecie znajdują się silikonowe adaptery, które umożliwiają dokładne dostosowanie uchwytu do średnicy kierownicy w zakresie od 28 do 35 mm. Dzięki nim możemy także regulować i blokować nachylenie latarki w zakresie 15°.

W latarce Fenix BC21R V3.0 zaimplementowano diodę Luminus SST40 emitująca maksymalny strumień światła aż 1200 lumenów. Produkowane światło ma neutralną barwę, nie męczy oczu, zagwarantuje wierne oddawanie i zdolność rozpoznawania pokaźniejszej ilości szczegółów w warunkach widzenia nocnego. Maksymalny zasięg odbitego światła w trybie turbo wynosi 142 m, co równocześnie w warunkach miejskich, jak i bezdrożach zapewnia świetną widoczność i możliwość wczesnego reagowania na sytuację na drodze. Fenix BC21R ma wielki strumień światła, który zapewnia wygodne pole widzenia, stanowczo w trakcie pokonywania zakrętów lub jazdy po trudnym terenie.

Latarki rowerowe Fenix w sklepie outdoorowym Kolba

Zasilanie Źródłem prądu jest akumulator 18650 o pojemności 2600 mAh, który po naładowaniu zagwarantuje prawie 10 godzin pracy w trybie 600 lumenów, albo do 132 minut w trybie turbo 1200 lumenów (sumaryczny czas pracy). Ładowanie akumulatora odbywa się poprzez wbudowany port USB-C, dlatego nie musimy martwić się zakupem dodatkowej ładowarki. Wysoki prąd ładowania 2 A pozwala na całkowite naładowanie załączonego akumulatora w zaledwie 2 godziny. Warto podkreślić,podczas ładowania możemy korzystać z latarki (wyłącznie tryb niski i przeciętny), choć wpłynie to oczywiście na wydłużony czas ładowania akumulatora. Poziom naładowania akumulatora możemy kontrolować dzięki diodzie LED umieszczonej we włączniku, która w prosty i czytelny sposób powiadamia nas o stanie energii (funkcja działa jedynie z akumulatorami 18650 z kolekcji Fenix ARB-L18). Do zasilania latarki możemy alternatywnie używać jednorazowych baterii CR123A.

Status wskaźnika poziomu akumulatora:

  • czerwona migająca dioda: poziom krytyczny 1-25%
  • czerwona dioda: niski poziom 25-50%
  • zielona migająca dioda: przeciętny poziom 50-85%
  • zielona dioda: wysoki poziom 85-100%

Fenix BC21R V3.0 oferuje 4 tryby światła ciągłego: niski→średni→wysoki→turbo oraz światło błyskowe o strumieniu 400 lumenów. Do włączania/ wyłączania oraz zmiany jasności służy jeden metalowy przycisk, który aktywuje także wskaźnik poziomu akumulatora. Prosta i intuicyjna obsługa to niewątpliwa zaleta latarki rowerowej, zwłaszcza w miejskich aglomeracjach o obfitym nasileniu ruchu.

Latarka zapamiętuje ostatni używany poziom jasności. Po ponownym włączeniu latarka samoczynnie aktywuje się w tym trybie (funkcja pamięci). Ostrzeżenie o niskim stanie akumulatora uruchamiane jest samoczynnie po spadku zdefiniowanego poziomu napięcia (pulsująca dioda wskaźnika poziomu akumulatora). W latarce zaimplementowano też zabezpieczenie przed przegrzaniem w trybie turbo. Dla bezpieczeństwa elektroniki, po osiągnięciu 60° C sterownik samoczynnie zmniejsza jasność o kilka lumenów, co umożliwia ponowne włączenie trybu turbo.

atrybuty światła były testowane w warunkach laboratoryjnych przy użyciu akumulatora ARB-L18-2600.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Oświetlenie rowerowe