• Producent: Difin
  • Kategoria: Informatyka
  • ISBN: 9788376415130
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Czarkowski Jakub Jerzy
  • Ilość stron: 242
  • Rok wydania: 2012

Z recenzji dr. Hab. Macieja Tanasia, prof. APS:

... W czasie gwałtownych zmian cywilizacyjnych i kulturowych wynikających z rozwoju i upowszechniania najnowszych mediów cyfrowych, za wyjątkowo cenną inicjatywę wydawniczą uznać należy „E-learning dla dorosłych" pióra Jakuba J. Czarkowskiego. Bez dwóch zdań praca ta należy do najkorzystniejszych podręczników kształcenia zdalnego wykonywanego z zastosowaniem komputerów i sieci. Społeczna aktualność problematyki, poziom merytoryczny książki, jej zgodność z paradygmatem współczesnej dydaktyki i znaczna ilość adresatów wskazują na zasadność publikacji drukiem ocenianej książki.

Tytuł E-learning dla dorosłych Autor Jakub Jerzy Czarkowski Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-134-8 Rok wydania 2012 ilość stron 243 Format pdf Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Człowiek dorosły w sytuacji ustawicznego uczenia się

1.1. Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie współczesnego świata
1.2. Człowiek dorosły w przypadku uczenia się – czynniki indywidualne w uczeniu się dorosłych
1.3. Internet w edukacji dorosłych
1.4. Progi, bariery i ich przezwyciężanie
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury

Rozdział 2. E-learning jako sposób edukacji dorosłych

2.1. Czym jest e-learning
2.2. Z historii nauczania i uczenia się na odległość
2.3. E-learning a rozwój kapitału ludzkiego w firmie i organizacji – analiza potrzeb
2.4. Jak wybrać kurs on-line?
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury

Rozdział 3. cykl tworzenia e-learningu

3.1. Model kształcenia w e-learningu
3.2. Systemy e-learningowe – charakterystyka wybranych platform
3.3. Etapy tworzenia e-learningu
3.4. Oprogramowanie wspomagające cykl tworzenia e-learningu
3.5. Planowanie kosztów w e-learningu
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Propozycje lektury

Rozdział 4. Projektowanie i tworzenie szkolenia metodą e-learningu

4.1. Projekt i scenariusz poszczególnych jednostek dydaktycznych (sesji, bloków itp.)
4.2. Części e-learningu
4.3. Webcasting, czyli coś prawie z przyszłości
4.4. Metody wspierania e-learningu
4.5. Prawo a e-learning
4.6. Otwarte zasoby edukacyjne
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury

Rozdział 5. Wdrożenie i prowadzenie kursu on-line

5.1. Nauczyciel w e-learningu
5.2. Prowadzenie kursów on-line dla dorosłych
5.3. E-learning dla seniorów
5.4. Uwagi o witrynach e-learningowych
5.5. Etyczne aspekty e-learningu
5.6. Netykieta
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury

Rozdział 6. Ocena, ewaluacja, badania w e-learningu

6.1. Funkcje oceny w kształceniu dorosłych
6.2. Narzędzia kontroli wiedzy i oceny w e-learningu
6.3. Ewaluacja – jej typy i rola w e-learningu
6.4. Jakość i kanon w e-learningu
6.5. Pedagogiczne i andragogiczne badania e-learningu
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
sugerowane lektury

Rozdział 7. W kierunku kształcenia komplementarnego

7.1. Istota kształcenia komplementarnego
7.2. Zasady kształcenia komplementarnego
7.3. Nauczyciel i uczeń w koncepcji kształcenia komplementarnego
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
rekomendowane lektury

Zakończenie – zachęta do e-learningu

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Informatyka