chwilowy brak towaru
Nauczyciel jest wzorem w kształceniu i doskonaleniu kompetencji swoich uczniów. W toku nauki szkolnej to on angażuje wychowanków w rozwiązywanie wielu różnorodnych zadań, umożliwiając im w ten sposób samodzielne odkrywanie świata, zdobywanie wiedzy i nabywanie przydatnych umiejętności.
Jak tworzyć te zadania, by były nie tylko zrozumiałe, lecz i inspirujące$866 Jak zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy na każdym kolejnym etapie edukacji$867,,Jak uczyć, aby nauczyć" to kompendium wiedzy dla nauczycieli, którzy chcą w bardziej wydajny sposób konstruować narzędzia początkujące działania uczniów, a w wyniku czego pozwalać im na pełne zrozumienie zadań i rozwiązanie ich z pozytywnym skutkiem.
Warto zdać sobie sprawę z tego, że nie za każdym razem,,uczyć" oznacza,,nauczyć"! W świecie szybkiego powstawania wiedzy faktograficznej i szybkiej jej dystrybucji łatwego do niej dostępu zasadniczo zmniejsza się potrzeba jej zapamiętywania.
W zamian za to wzrasta zapotrzebowanie na trafne narzędzia do jej selekcjonowania, przetwarzania i stosowania, tak by łatwiej radzić sobie w życiu zawodowym, rodzinnym i w czasie odpoczynku. Z tego powodu w procesie kształcenia wzrasta znaczenie kształtowania kompetencji intelektualnych, przy zmniejszającej się roli przekazywania wiedzy encyklopedycznej.
Przygotowanie uczniów do radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego społeczeństwa, a także czerpania maksymalnych korzyści z możliwości, jakie to społeczeństwo tworzy, zostało lubiane poprzez pedagogów europejskich za priorytetowy cel edukacji.
Odzwierciedleniem tych spostrzeżeń jest zapisanie tego priorytetu wśród najważniejszych celów w systemach edukacji państw Europy.