Uważam tom za nad wyraz cenny i atrakcyjny ogląd problematyki haptyczności w kulturze - nie tylko europejskiej. Obserwacje obejmują pokaźny i zróżnicowany zakres zjawisk artystycznych - literaturę zróżnicowanych języków i obiegów, malarstwo europejskiego kanonu i współczesne eksperymenty artystyczne, film, praktyki performatywne, gry internetowe, cyberpoezję.
Autorzy czerpią inspiracje metodologiczne z przeróżnych obszarów humanistyki, tom wprowadza w związku z tym rozbudowane instrumentarium pojęciowe użytkowane dziś w badaniach nad haptycznością, a także panoramę stanowisk - od antyku po współczesność.
dostatek perspektyw wyciąga i uzmysławia zarówno problemy sporne i punkty aporetyczne badań, jak i ich obszary wspólne i kluczowe tradycje. Zebrane w tomie prace przekonują, iż na gruncie polskim zainteresowanie zagadnieniami zmysłów i cielesności łączone bywa z przeróżnymi nurtami i tendencjami badawczymi - nie tylko sensory studies, somaestetyką czy antropologią doświadczenia, lecz też studiami nad pamięcią, afektami i wizualnością, teorią aktora-sieci, krytyką feministyczną, queer studies, performatyką, disability studies.
Z recenzji prof. Dr hab. Eugenii Prokop-Janiec