„Książka jest nad wyraz ciekawa równocześnie pod względem poznawczym, jak i aplikacyjnym; przynosi dużo ważnych danych przydatnych do określenia strategii rozwoju instytucji bankowych i ubezpieczeniowych [...]. Ma charakter interdyscyplinarny, aspekty ekonomiczne splatają się z aspektami marketingowymi [...].atrakcyjnym elementem jest wplecenie do segmentacji kontekstu behawioralnego (poziom optymizmu głowy gospodarstwa domowego). Ekonomia behawioralna jest wyraźnie obecna w myślowym paradygmacie autorów. W pełni zgadzam się [...], iż: [...] mimo dużego rozwoju nauki o rynkowych zachowaniach konsumentów i to jednocześnie w warstwie teoretyczno-metodycznej, jak i empirycznej mało jest, jak dotychczas w polskiej literaturze opracowań poruszających specyfikę zachowań gospodarstw domowych na rynkach usług finansowych. Ten relatywny niedobór poznawczy w pełni wypełnia niniejsza książka, przy czym nie tylko wypełnia, lecz i w sposób wyraźny wręcz wzbogaca. Bowiem autorzy przedstawiają i opisują