• Producent: May Peter, Lewandowska Adrianna
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788301205706
  • Oprawa: twarda
  • Autor: Adrianna Lewandowska, Peter May
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Ilość stron: 256
  • Rok wydania: 2019

Prowadzenie firmy rodzinnej jest nie tylko wielką sztuką, ale też wielką szansą. Przedsiębiorstwa rodzinne posiadają ogromny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy, w kształcenie zawodowe, wpływają na eksport i rozwój gospodarki narodowej.

Są uosobieniem,,kapitalizmu z ludzką twarzą": opłacalnego ekonomicznie i odpowiedzialnego społecznie. Styk biznesu i rodziny prowadzi jednak do szczególnych zależności. Dlatego uwzględnienie interakcji zachodzących w przedsiębiorstwie podczas procesu budowy strategii i podejmowania bieżących decyzji może przyczynić się do uniknięcia konwencjonalnych błędów zarządzania i osiągnięcia sukcesu ekonomicznego.

Książka będzie inspiracją dla każdego właściciela firmy rodzinnej do doskonalenia tych kompetencji zarządczych, które pozwolą rozszerzyć szansę długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa. "Wartości, które od tysiącleci są przypisywane rodzinie, w tym m.in.: miłość, akceptacjo, empatia, szacunek i humor, stają się nieodłącznym elementem biznesu rodzinnego.

Życzę,nad wyraz wartościowa publikacja Petera Maya i Adrianny Lewandowskiej, zawierająca niemało rad jak organizować firmy rodzinne, ogromnie zasadnicze dla gospodarki światowej, dotarta do jak najszerszego grona odbiorców." Kazimierz Wierzbicki, założyciel i właściciel Grupy Trefl "świetna pozycja nie tylko dla właścicieli firm rodzinnych,na dodatek dla menedżerów, którzy w swojej codziennej praktyce zarządzania przykładają dużą wagę do zachowania najwyższych standardów etycznych i moralnych.

Książka gromadzi poręczne wskazówki, jak zarządzać firmą, aby odnosiła sukcesy przez dziesięciolecia." Marcin Ochnik, prezes zarządu OCHNIK SA "Publikacja dotyka najważniejszych zjawisk, specyficznych dla firmy rodzinnej.

Czyni to z niej nad wyraz wartościowe kompendium wiedzy. Pojawienie się książki wypełniło dotkliwą lukę na rynku wydawniczym. Dotychczas brakowało wnikliwej analizy, ujmującej w szerokiej perspektywie specyfikę tego typu organizacji.

Autorzy prowadzą czytelnika przez meandry zarządzania ukazując, jak aspekt rodzinności może przyczynić się do sukcesu lub upadku biznesu. Idealny poradnik dla liderów i menadżerów nie tylko w przedsiębiorstwach o takiej proweniencji.

{pomocn|przydatn)y w procesie budowania strategii długofalowego rozwoju firmy, opartej na wartościach." dr Adam Mokrysz, prezes zarządu Grupy Mokate Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia