Transalp 2 jest następczynią swojej genialnej poprzedniczki, przeznaczoną do samochodów dostawczych na sezon zimowy. Zaimplementowana mieszanka gumowa, a także gęsto umieszczone lamele znakomite osiągi na mokrej nawierzchni, a także ubitym śniegu.
Bieżnik wyposażony jest w wystające kierunkowe klocki dające efekt gąsienicy, dodatkowa warstwa wzmacniająca przekłada się z kolei na zwiększoną solidność. Wyeksploatowana opona to taka, której wskaźnik granicznego zużycia pokrywa się z powierzchnią bieżnika.
Brak możliwości dobrego wyważenia koła oraz nierównomierne zużycie opony także może świadczyć o niewidocznych uszkodzeniach opony, na dodatek znacznie pogarszających cechy jezdne pojazdu. Co więcej, nawet opona o głębokim bieżniku nadaje się do utylizacji jeśli mieszanka, z której jest stworzona pokryta jest siatką niedużych pęknięć, świadczących o zestarzeniu i utracie cechy gumy.