• Producent: Continental
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 245
  • Wysokość profilu: 50
  • Średnica osadzenia: R18
  • Indeks prędkości: Y
  • Indeks nośności: 100
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Efektywność paliwowa: G
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: A
  • Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni

arcytrudnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3

Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Gwarantuje ona, że samochód zachowuje prawidłową przyczepność na drodze podczas jazdy z sporymi prędkościami i przy realizowaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu solidnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 pozostały tak zaprojektowane, żeby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika gwarantują niezwykłe osiągi podczas hamowania oraz precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze specyficzna budowa kanałów bieżnika udoskonalone odprowadzanie wody, rozszerzając oporność na aquaplaning.

szczegóły technologiczne

Nowość:

  • Asymetryczne żebra bieżnika.
  • Żebra bieżnika gwarantują krótszą drogę hamowania. Podczas hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone poprzez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Rezultatem jest krótka droga hamowania.
  • Asymetria powiększa precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Wykrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, powiększając jednocześnie precyzję kierowania.

mocne strony:

  • znaczna precyzja kierowania.
  • Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
  • doskonałe zabezpieczenie przed aqualaningiem.

Zasada działania systemu SSR:

W przeciwieństwie do typowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na umocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty pomiędzy nawierzchnią drogi oraz felgą i uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Wzmocnione ścianki boczne opon SSR zezwalają na kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną szybkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony letnie