• Producent: Rebel
  • Kategoria: Gry planszowe

GRA O RYWALIZACJI ALCHEMIKÓW ODKRYWAJĄCYCH SEKRETY PRZYRZĄDZANIA TAJEMNYCH MIKSTUR

Oryginalny pomysł na grę, atrakcyjne wykonanie.
Tytuł z pierwszej setki prestiżowego rankingu BoardGameGeek.

W komplecie dodatkowa karta promocyjna z artefaktem.

Wiek: od 13 lat
ilość graczy: 2-4
Czas gry: ok. 120 minut
Wydawca: Rebel
Projektant: Matúš Kotry
Ilustrator: David Cochard
Wydanie: polskie

NA CZYM POLEGA GRA?
dzisiaj dostałem mój nowy kociołek. Nareszcie moje laboratorium jest gotowe! Całe dnie zbierałem i suszyłem elementy w oczekiwaniu na tę chwilę. Co aby tu zmieszać najpierw? Mam korzystne przeczucie co do kruczego pióra i korzenia mandragory. No i ponoć ropucha nadaje się do wszelkiego. Ale z drugiej strony, co tam wiedzą inni? To moje laboratorium i moje badania! Kiedy opublikuję swoje teorie, to wszyscy będą przychodzić do mnie! Już ja im udowodnię, że jestem najwybitniejszym umysłem zgłębiającym tajniki alchemii. No korzystnie, czas rozpalić ogień i wziąć się do pracy. W mętnej głębi kotła znaleźć można przecież wiedzę, dostatek i sławę.
Od dwóch do czterech graczy wciela się w rywalizujących alchemików chcących odkryć sekrety tej tajemnej sztuki. Punkty można zdobywać na różnorodne sposoby, lecz najwięcej dostaje się za publikację teorii - korzystnych teorii, warto dodać. I w tym leży problem.
Gracze zdobywają wiedzę poprzez mieszanie składników i sprawdzanie wyników za pomocą aplikacji skanującej karty na tablecie albo smartfonie. Dedukują, jak przyrządzić mikstury, które mogą sprzedać poszukiwaczom przygód. Zarobione złoto mogą wydawać na magiczne artefakty, które są wyjątkowo potężne, lecz także niezwykle drogie. Publikujemy teorie, ośmieszamy i obalamy tezy przeciwników i zmagamy się z wyzwaniami, przy których zamiana ołowiu w złoto to betka!
Kiedy teorie graczy są publikowane lub odrzucane, ich reputacja idzie w górę i w dół. Na koniec gry reputacja zamieniana jest na punkty zwycięstwa. Punkty otrzymuje się także za artefakty, a także stypendia. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa.
Uwaga: Do gry w "Alchemików" potrzebna będzie stosowna aplikacja na tablecie albo smartfonie. By ją zdobyć, należy zeskanować znajdujący się w instrukcji kod QR albo wejść tutaj: http://cge.as/ald. Aplikacja jest gratisowa. Można również grać bez aplikacji, lecz jeden z graczy wtedy nie bierze udziału w rozgrywce, przejmując zadanie mieszania eliksirów.

Zawartość pudełka:
dwustronna plansza do gry • plansza teorii • plansza prezentacji • 4 zasłonki laboratorium • 4 trójkąty wyników • 4 plansze graczy • 6 kafli poszukiwaczy przygód • 2 kafle konferencji • 5 kafli stypendiów • 8 żetonów alchemonów • 104 żetony • wyników • 36 żetonów sztuk złota • 44 żetony pieczęci (pakiet 11 w każdym kolorze) • 6 żetonów konfliktów • widocznik gracza startowego • 8 kafli części • plansza mistrza gry • 40 kart składników • 22 karty przysług • 18 kart artefaktów • 16 kart ofert • 8 plastikowych flakoników (2 w każdym odcieniu) • 24 plastikowe znaczniki (6 w każdym odcieniu) • blok z tabelami dedukcji • 2 pojemniki na żetony • 8 woreczków strunowych

rozmiary opakowania: 297 x 297 x 73 mm.

Do kart (97 szt.) można dokupić pasujące koszulki:
Mayday Mini Euro - opak. 100 szt.
Mayday Premium Mini Euro - sztywne, opak. 50 szt.
FFG Mini European - niesprężyste, opak. 50 szt.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry planszowe