• Producent: PORTAL GAMES
  • Kategoria: Gry planszowe
Czerwona KatedraCzerwona Katedra to kompaktowa gra euro średniej ciężkości, wykorzystująca dużo mechanik, takich jak worker placement, area control czy mechanikę rondla. Robotnicy są tutaj symbolizowani przez przemieszczające się kości, co z całą pewnością przypadnie do gustu wszystkim fanom takich gier jak Tekhenu czy Teotihuacan. Akcja Czerwonej Katedry przenosi nas do XVI wiecznej Moskwy, gdzie car Iwan Groźny zleca swoim robotnikom budowę monumentalnej świątyni. Reprezentując warsztaty rzemieślnicze, gracze będą pozyskiwać bezkompromisowce i skupiać się na pojedynczych fragmentach katedry, starając się je ukończyć przed swoimi przeciwnikami. Pudełko gry, przy swym niewielkim rozmiarze, gromadzi ogromną liczbę szczegółowo wytwarzanych komponentów, takich jak plastikowe i drewniane zasoby, karty, monety czy planszę Rynku, przystrojoną motywami starych rosyjskich baśni. Czerwona Katedra pokazuje przeróżne plansze rozgrywki w zależności od liczby graczy, proponując jednocześnie rozbudowany rodzaj solo.Wola caraRozkaz został wydany. W Moskwie ma powstać monumentalna katedra, przyćmiewająca wspaniałością cały świat. Rzesze robotników ruszają do pracy, chcąc zaimponować swemu władcy. Tylko nieliczna grupa zostanie doceniona poprzez cara. Pozostali robotnicy cóż, niech Bóg ma ich w swojej opiece.KatedraTytułowa Katedra przedstawiona jest w grze przy pomocy kart rozmieszczonych na stole. Układ kart będzie różnił się w zależności od liczby graczy i wylosowanego wzoru. Jedną z przystępnych akcji gracza jest zarezerwowanie jednej z kart Katedry, kładąc na niej swój Sztandar. Od tej pory tylko ten gracz będzie mógł wybudować dany fragment, przeznaczając na to wymagane zasoby przedstawione na wybranej karcie.Prestiż i zachwytKiedy ukończymy fragment Katedry znajdujący się nad niedokończonym fragmentem innego gracza, otrzymuje on ujemne PZ. W Czerwonej Katedrze mamy dwa typy punktów zwycięstwa punkty Uznania i o niemało więcej warte punkty Prestiżu. Te pierwsze będziemy zdobywać za ukończone fragmenty świątyni, te drugie za wykonywanie dodatkowych zdobień, jak Krzyże, Łuki i Drzwi. Zbudowanie szóstego fragmentu Świątyni, czyli uruchomienie końca gry, na dodatek zapewnia punkty Prestiżu. Rynek zasobówPlansza Rynku przedstawiona jest w formie koła podzielonego na osiem stref, a do każdej strefy przypisany jest inny zasób. Na obręczy koła znajdują się cztery kości w kolorach graczy plus jedna kość biała. Wykonując akcję Pozyskania Zasobów, gracz wybiera jedną kość i przemieszcza ją o liczbę wyszczególnionych na niej oczek. Jeżeli kość jest biała lub w kolorze gracza, może on przemieścić się o jedno dodatkowe pole za każdy dopłacony Rubel. Gracz otrzymuje tyle zasobów z danego pola Rynku, ile kości się na nim znajduje. Zalety: Rozbudowana gra euro z krótką kołderką, proponująca przeróżne pola gry w zależności od liczby graczy i przystępny typ soloWspółgranie wielu mechanik z równocześnie prostymi zasadami i dynamiczną rozgrywkąPrzenieś się do XVI wiecznej Rosji i pokieruj budową perfekcyjnej kadry, walcząc o względy cara Iwana Groźnego!Akcesoria w zestawie: - 24 sztandary- 4 wyraźniki Punktowania- 20 sztuk Drewna- 20 Cegieł- 20 Kamieni- 15 sztuk złota- 10 Szmaragdów- 10 Szafirów- 1 plansza Rynku- 4 plansze Warsztatu- 8 żetonów Zasobów- 28 żetonów Warsztatu- 16 Zdobień- 40 Monet- 66 kart (44x68mm)- 5 kości...

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry planszowe