• Producent: Rebel
  • Kategoria: Gry planszowe
Podróż w głąb książek!

Jako przedstawiciele Ministerstwa Literatury zostaliście wysłani w podróż do świata książek. W ramach powierzonej Wam misji macie odnaleźć skrytą w gąszczu słów, leżącą gdzieś w nieodgadnionych Zaginionych Miastach, ukrytą prawdę. Waszą ekspedycję czeka mnóstwo niesamowitych przygód i zwrotów akcji!

świeże strony to oparta na współpracy gra skojarzeniowa, w której wspólnie wyruszycie na ekspedycję do dowolnej książki, jaką macie na półce! Na początku rozgrywki umieszczacie w książce zakładkę obozu – to miejsce, z którego wyruszycie. Kilkadziesiąt stron dalej umieszczacie zakładkę Zaginionego Miasta – to do niej musicie dotrzeć. Po drodze będziecie analizowali fragmenty tekstu i realizowali rozmaite misje, żeby wyruszyć na kolejne strony i zbliżyć się do zwycięstwa.

Na czym to polega?
  1. W każdej rundzie 1 z graczy staje się narratorem i „wchodzi do książki" jako przewodnik grupy.
  2. Przewodnik najpierw czyta w myślach krótki fragment z książki i oznacza go jedną z ilustrowanych zakładek, a następnie odczytuje ten sam fragment pozostałym graczom.
  3. Uczestnicy muszą uważnie wsłuchać się w tekst i wspólnie przeanalizować go pod kątem formy oraz znaczenia, a następnie spróbować odgadnąć, którą zakładkę wybrał przewodnik. Oprócz tego każdy z graczy dysponuje własną zakładką misji – jej rozwiązanie musi znaleźć w przeczytanym fragmencie.
  4. Jeśli grupa odniesie sukces, należy przesunąć zakładkę obozu w stronę Zaginionego Miasta. Jeśli grupie nie uda się wybrać właściwej zakładki, zakładka obozu pozostaje na swym miejscu, a gracze tracą żetony liter albo zakładki misji.
  5. Aby wygrać, gracze muszą dotrzeć swoim obozem do Zaginionego Miasta, skutecznie je eksplorować i odnaleźć ukrytą prawdę.

Dlaczego pokochasz tę grę?
  • nowe strony świetnie łączą dwa wspaniałe hobby: czytanie książek i wspólną zabawę z grami planszowymi. To nie lada gratka dla wszelkich entuzjastów niezwykłych światów.
  • Gra pozwala spojrzeć na nowo na znane lektury i na nowo je eksplorować. Dzięki niej możemy jeszcze głębiej wejść do świata przedstawionego w książce i dać się zainspirować pojedynczymi zdaniami.
  • To coś więcej niżeli tylko zwykła, skojarzeniowa zabawa. Odgadywanie, jaką drogą podążały myśli przewodnika, stanowi tylko jeden z składników gry. Oprócz tego czekają na nas zaskakujące misje, które wymagają od graczy nie lada skupienia.
Zawartość pudełka:
  • instrukcja
  • 84 zakładki
  • kartonowy kompas
  • 32 żetony liter
  • 6 kart postaci
  • synchroliteromierz ed. II
uzupełniające informacje:
  • Autor: Germain Winzenschtark
  • Wydawca: Rebel
  • Ilustracje: Jeanne Landart
  • Wydanie: polskie
  • ilość graczy: 2-6
  • Wiek graczy: +10
  • Długość rozgrywki: 30-60 min.
  • Opis w BGG: BoardGameGeek

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry planszowe