Boże Igrzysko: MAGNACI

chwilowy brak towaru

  • Producent: Phalanx Games Polska
  • Kategoria: Gry planszowe
„Nierządem Polska stoi” – nieźle ktoś powiedział; lecz drugi odpowiedział, iż nierządem zginie. Pan Bóg nas ma jak błaznów. I to prawdy blisko,pomiędzy ludźmi Polak jest Boże igrzysko. Boże Igrzysko: MAGNACI, to nowoczesna gra planszowa dla 2 – 5 graczy, szybka, pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko – litewskiego. Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, i Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talią kart, pokazującą znane osobistości z jego familii. Niektóre z tych postaci to ludzie wybitni, zdolni do dużych czynów. Ale są tam również i ludzie mali, zdolni zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie się im powierzy… Chyba, iż dzięki decyzjom gracza choćby owi mali uczynią dla jego rodu sporo. Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swoich postaci tak, aby w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa i w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. I tak, jak to miało miejsce w rzeczywistości, los kraju będzie rezultatem sumy działań najpotężniejszych magnackich rodów. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw. Grającego w Magnatów czeka mnóstwo skomplikowanych dylematów. Najznamienitsi członkowie rodu zapewnią jego familii korzystne ustawy w Sejmie i prestiżowe stanowiska w Senacie. Z łatwością też zrealizują wolę Monarchy, dzięki nim ród zdobędzie majątki i potęgę. Ale w jaki sposób gracz poradzi sobie z pozostałymi wyzwaniami? Kto pójdzie zdobywać Inflanty? Czy z braku innych kandydatów, na czele wojsk broniących kraj poprzez tureckim najazdem staną Pierzyna, Dziecina i Łacina? Czy wystarczy determinacji żeby ruszyć na odsiecz Wiednia? Czy ktoś uratuje Ojczyznę przed zaborami? No i co pocznie z Kmicicem? Opis Rozgrywki Zasady gry nie są skomplikowane i można je wytłumaczyć w kilka minut. Dzięki ich konstrukcji partia nie dłuży się, ponieważ większość ruchów gracze wykonują równocześnie! Każdy gracz dysponuje talią 13 kart, które przedstawiają członków jego magnackiej rodziny. Karty te posiadają wartości od 2 punktów (miernoty, mówiąc wprost) do 14 punktów (wybitne osobistości), symbolizujących zdolności danej osoby w osiąganiu celów rodu. W trakcie każdego z czterech etapów gry, użyjesz wszystkich 13 swoich kart, by zdobywać stanowiska w Senacie, ustawy na Sejmie i aby odpierać Zagrożenia godzące w Rzeczpospolitą. Zrobisz to przez zagrywanie kart na określone pola planszy, co symbolizuje wysłanie konkretnego człowieka do realizacji konkretnego zadania. Wszyscy gracze zagrywają karty jednocześnie, koszulkami do góry, więc nie widzą, kogo do rywalizacji kierują ich przeciwnicy. Po zagraniu kart następuje ich odsłonięcie. Przeciwnicy porównują wartości na kartach - ten kto wysłał na dane pole najzdolniejszego człowieka, wygrywa toczącą się na nim rywalizację. Zwycięzca dostaje kartę, o którą toczyła się rywalizacja, co jest pokaźne, gdyż każda karta dysponuje indywidualną akcją, z której gracz będzie mógł skorzystać w dalszej rozgrywce. Np. Po zdobyciu senackiej karty „Prymasa”, jej posiadacz, aż do końca etapu, rozstrzyga remisy między graczami powstałe podczas rywalizacji. Daje mu to możliwość wpływania na działania przeciwników, którzy będą zabiegać o jego względy, by remisy rozstrzygał na ich korzyść... A „Kanclerz”? Otóż jeśli zdobędziesz „Kanclerza”, to będziesz mógł go dograć do swojej karty rodu, by podnieść jej wartość o 3 punkty. Robisz to dopiero w chwili rozstrzygania rywalizacji, możesz zatem blefować, bo każda twoja karta w oczach przeciwników zyskuje 3 punkty… A „Podskarbi”, a „Hetman”? Każda senacka karta jest warta tego, aby o nią zawalczyć. W Sejmie nie dzieje się mniej. Na przykład karta wydarzenia „Spław zboża”. Jeśli Prusy, Wielkopolska i Małopolska są wolne od wojen, a ty posiadasz tam posiadłości ziemskie, to mocno się wzbogacisz! A "Kolegia", "Trybunał", "Liberum veto"? Gra pokazuje całe obfitość ówczesnych czasów i barwnej rzeczywistości I Rzeczpospolitej. Lecz nie zapominaj o możliwościach wynikających z sytuacji międzynarodowej. Gdy pojawi się okazja, bądź gotowy aby zdobyć Inflanty, Smoleńszczyznę czy Mołdawię! Zajęcie Kremla czy przyjście Wiedniowi z odsieczą przysporzy ci chwały i bogactwa, a umiejętna obrona przed krymskimi ordami uchroni twoje posiadajątki przed pożogą. Najważniejsze jednak na koniec - zdobywanie stanowisk w Senacie, ustaw w Sejmie i odpieranie Zagrożeń jest nagradzane nowymi posiadłościami ziemskimi, które gracz umieszcza w prowincjach Rzeczpospolitej. Otrzymasz ich jeszcze więcej, jeśli twoje działania pokryją się z wymaganiami króla i będą realizacją jego prywatnej polityki! Pod koniec gry Posiadłości te zostaną zliczone, a ich liczba będzie miała znaczenie przy określeniu zwycięzcy. Lecz nie będzie liczona wyłącznie suma posiadłości,na dodatek ich rozłożenie w pięciu prowincjach Rzeczpospolitej i wynikające z niego przewagi i dominacje prowincji. Umiejętne wykładanie zdobytych posiadłości staje się więc nie lada wyzwaniem, gdyż i ono może zaważyć na wyniku gry. W każdym etapie gry jest tak niemało do osiągnięcia… lecz zaraz, przecież twój ród nie dysponuje samymi „czternastkami”, prawda? A co z mniej zdolnymi członkami rodziny, a co z jej zakałami? Tu właśnie pojawia się obszerny ciężar decyzji, który każdą partię „Bożego Igrzyska: MAGNACI” zamienia w prawdziwe przeżycie. Umiesz blefować? Potrafisz zdobyć bezcenne stanowisko w Senacie nic nie wartą kartą? Umiesz rozłożyć siły i użyć zdobyte karty wydarzeń, tak aby w każdej kolejnej rywalizacji o włos wyprzedzać przeciwników, a remisy wygrywać dzięki łasce „Prymasa”? Czy zdołasz tak pokierować wojnami, by twoje posiadłości stały bezpieczne, a ziemie przeciwników zostały spustoszone przez najeźdźców? Boże Igrzysko: MAGNACI to gra o prostych zasadach,istotnie zajmującym przebiegu, pełna nieprzystępnych decyzji i interakcji pomiędzy graczami. Proponuje wszystko to, co sprawia, że gry planszowe to perfekcyjna i wartościowa rozrywka. Uwaga! Zamawiąjąc tę grę w przedsprzedaży otrzymacie dwie świeże karty - Nadanie Tytułu Książęcego oraz O SANTA PIVA DI POLONIA! W nowej (edycja 2016) wersji gry gracze znajdą następujące ulepszenia: zastąpiono drewniane pionki dworków kartonowymi żetonami dworków z ilustracjami Andrzeja Gosika, jednego z najwybitniejszych współczesnych polskich akwarelistów, autora m.in. Ilustracji do kolekcji znaczków Dworki polskie Poczty Polskiej. Połączona grafika planszy i żetonów dworków jeszcze lepiej przenoszą graczy w świat I Rzeczpospolitej. Pozostałe drewniane komponenty gry pozostały bez zmian (5 pionków magnatów, 5 pionków sejmu niemego, 1 pionek czarnych chmur, 3 pionki rozbiorów, 1 pionek klasztor, 1 pionek pałac, 1 pionek twierdza), dodano konspekt lekcji historii z użyciem gry. Gra Magnaci jest polecanym przez instytucje naukowe i kulturalne narzędziem edukacyjnym, zezwalającym uczyć historii Polski poprzez symulację i zabawę. Dzięki temu pudełko Magnatów staje się gotowym narzędziem w rękach pedagoga, do natychmiastowego zastosowania w celu przeprowadzenia niebanalnych zajęć, dodano dopełniającą kartę pomocy gracza, w związku z postulatami graczy, dokonano korekt w instrukcji gry, wynikających z dotychczasowych uwag graczy.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry planszowe