• Producent: MT Biznes
  • Kategoria: E-booki
  • ISBN: 9788382311419
  • Autor: Smith Peter
  • Wydawnictwo: MT Biznes
  • Rok wydania: 2021

marki (niepokaźne i obszerne) w związku z nabywaniem produktów i usług mogą marnować pieniądze na dużo najróżniejszych sposobów. Zacznijmy od anegdoty: amerykański naukowiec pracujący dla sektora kosmicznego chwali się w trakcie konferencji swemu rosyjskiemu koledze, że NASA wydała miliony dolarów na wynalezienie pióra, które pozwoliłoby astronautom pisać w stanie nieważkości.

I że po kilku latach odnieśli sukces: zaprojektowali specjalny mechanizm, który pompuje tusz do stalówki w środowisku pozbawionym grawitacji. „To naprawdę sprytne – mówi Rosjanin. – Rzeczywiście nadzwyczajnie to obmyśliliście.

My po prostu używamy ołówków". O tym właśnie jest ta książka - o marnotrawieniu pieniędzy na gigantyczną skalę na bezsensowne projekty. Żaden kraj, żadna organizacja, żadna marka nie są wolne od takich nieudanych inwestycji.

Praktyki i procesy związane ze złymi decyzjami zakupowymi widać równocześnie wtedy, gdy w KFC – ku przerażeniu klientów producenta – zabraknie mięsa z kurczaków albo gdy firma taka jak Skanska wypłaca olbrzymie kwoty oszustom na podstawie złych faktur, jak i wtedy, kiedy władze Kenii wydają 35 milionów dolarów na kilkanaście kilometrów ogrodzenia z siatki.

Peter Smith, specjalista posiadający za sobą 35-letnie doświadczenie w zakresie zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw, stworzył wciągającą opowieść o największych błędach oraz oszustwach związanych z zakupami dóbr i usług, które przydarzyły się równocześnie nowicjuszom, jak i ekspertom z całego świata.

Zebrał w niej ważne lekcje na temat tego, jak nie zarządzać firmą i funkcjonalne wskazówki, jak uniknąć kompromitujących błędów, zminimalizować straty i podejmować korzystne strategiczne decyzje *** sporo faktów oraz zabawnych i poręcznych anegdot.

Ta książka to prawdziwe objawienie! […] Opisuje liczne kosztowne katastrofy! Jeśli tej książki nie przeczytasz, sam możesz zostać taką katastrofą dotknięty! dr Richard Russil, autor i trener Ograniczenia związane z Covid-19 pokazały, jak ważne są globalne łańcuchy dostaw i jakie trudności powoduje sytuacja, w których wszyscy chcą kupić to samo w tym samym czasie.

Książka Petera demonstruje, gdzie może dojść do zakupowych katastrof i jak można ich uniknąć. Gdyby ukazała się przed wybuchem pandemii, pewnie niektórych związanych z nią koszmarnych wpadek można aby uniknąć.

Lektura obowiązkowa dla przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego. Generał porucznik sir Andrew Gregory, kontroler, SSAFA wyśmienita okazja, żeby uczyć się na cudzych błędach zamiast na własnych. Na podstawie nieprzeciętnie przygotowanych i omówionych przykładów Peter przedstawia początkującym, a także doświadczonym fachowcom, w jaki sposób mogą uniknąć tych samych błędów.

Gorąco polecam tę książkę każdemu, kto ma jakikolwiek kontakt z wydawaniem pieniędzy w imieniu organizacji. Garry Mansell, były menedżer ds. Zakupów w Coupa Software Peter Smith zawarł tu dostatek przykładów korupcji, ale i niezamierzonych acz kosztownych błędów popełnianych poprzez ludzi biznesu.

Na zakupy dóbr i usług organizacje wydają biliony dolarów, więc to lektura obowiązkowa dla wszystkich członków kierownictwa, którzy za ten proces odpowiadają albo go monitorują. Raj Sharma, założyciel i prezes Public Spend Forum *** Peter Smith ma ponad 35-letnie doświadczenie w realizacji procesów nabywczych i zarządzaniu łańcuchem dostaw, jest dodatkowo konsultantem, analitykiem i autorem książek o tej tematyce.

aktualnie zajmuje stanowisko dyrektora zarządzającego w Procurement Excellence Ltd, czołowej firmie konsultingowej. Jest uznawany za jednego z najkorzystniejszych brytyjskich ekspertów w zakresie poprawy wyników organizacji w sektorze publicznym i prywatnym poprzez usprawnienia w procesie nabywczym.

Wykształcenie matematyczne odebrał na Cambridge University, jest także byłym przewodniczącym i obecnym członkiem Chartered Institute of Procurement and Supply. Jego pierwsza książka, Buying Professional Services, ukazała się w 2010 roku nakładem wydawnictwa Profile.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii E-booki