chwilowy brak towaru
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy przypasowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie świeże światło na pedagogikę, podkreślając pracę „dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój.
W myśl tej metody dla korzystnego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń zezwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości i umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny.
Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego", który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła przystępnością środków koniecznych do realizacji tego cyklu.
Metoda Marii Montessori znalazła sympatyków na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż mało jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają z zasady z pośrednich źródeł i opracowań.
Co takiego ma w sobie ta metoda,dobrze sprawdza się używana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji".
"przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?" Z tekstu