chwilowy brak towaru
Rewolucja cyfrowa, znosząc barierę czasu i przestrzeni, motywuje do zakupów w Internecie, a dostępność kanału wirtualnego transformuje zachowania zakupowe konsumentów. Dynamicznie rozwijający się sektor handlu internetowego implikuje daleko idące zmiany w postawach, zachowaniach rynkowych i wymogich współczesnych konsumentów.Podjęty w pracy problem badawczy sprowadza się do rozpoznania zachowań współczesnego (nowego) konsumenta, który podejmuje decyzje w środowisku cyfrowym, zdominowanym przez postępowe technologie.
Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Podstawę źródłową rozważań stanowi szeroka literatura przedmiotu, a także wyniki własnych badań empirycznych o zasięgu międzynarodowym. Badaniami objęto konsumentów z Polski i pięciu innych krajów europejskich – z Białorusi, Ukrainy, Hiszpanii, Portugalii i Włoch.
Na bazie pozyskanych danych przeprowadzono analizę porównawczą dotyczącą roli i uwarunkowań rozwoju handlu internetowego oraz postaw i zachowań e-konsumentów w procesach zakupowych w przekroju badanych krajów.Książka wpisuje się w istotnie aktualny i ważny nurt rozważań związanych z trans- formacją biznesu w erze technologii cyfrowych.
Ma ona walory poznawcze, metodyczne i aplikacyjne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Może być ona inspirująca dla przedstawicieli świata nauki – badaczy zajmujących się tą problematyką, praktyczna dla podmiotów funkcjonujących w branży e-commerce i wykorzystana w dydaktyce – na studiach z zakresu ekonomii i zarządzania, a także na studiach podyplomowych, poświęconych problematyce e-commerce.Praca dotyczy znacznych i aktualnych problemów zmian w zachowaniach konsumentów, a także zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, których zadaniem jest dostosowanie się do pragnień nowej generacji nabywców.
Silną stroną pracy, jej stroną oryginalną, są przeprowadzone i opisane badania, prowadzone w kilku krajach Europy Wschodniej i Zachodniej. Praca ma rozmiar międzynarodowy.Z recenzji prof. Henryka Mruka