Smak słowa Sto technik wpływu społecznego

chwilowy brak towaru

  • Producent: Smak słowa
  • Kategoria: Psychologia
  • ISBN: 9788366420892

Wchodzisz do sklepu,kupić chleb, makaron i owoce. Po chwili wychodzisz, a w siatce z zakupami, poza tym, co pierwotnie zamierzałeś kupić, masz jeszcze paczkę chipsów, dwie gazety i los na loterię. Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego zdecydowałeś się na zakup tych rzeczy?

Któregoś dnia do twoich drzwi puka mężczyzna oferujący nowy wariant łącza internetowego. W zasadzie jesteś zadowolony z jakości usług oferowanych przez twojego obecnego dostawcę, lecz po kilku minutach rozmowy postanawiasz przyjąć nową ofertę. Zamykasz drzwi i dopiero wtedy zadajesz sobie pytanie: DLACZEGO?

Czy te przykłady brzmią znajomo?

A może chciałbyś raczej wywierać wpływ na innych ludzi aniżeli im ulegać?

Jeżeli tak, to na pewno zainteresuje cię książka napisana poprzez dwóch psychologów społecznych, którzy badają z zasady użytkowane techniki wpływu społecznego. Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb analizują wydajność tych technik, a kiedy je opisują, za każdym razem odpowiadają na trzy pytania:

(1) Jaka idea przyświeca danej technice wpływu społecznego?

(2) Co na ten temat mówią badania?

(3) Jaki mechanizm psychologiczny decyduje o produktywności danej techniki?

Ta książka ukazuje aż 100 takich technik, obejmujących prawie wszystkie obszary życia codziennego – nie tylko zakupy, ale także bliskie relacje, a także nasze zachowania, zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej. Każda z opisywanych technik została naukowo zbadana i udokumentowana, autorzy jednak, zamiast skupiać się na analizie statystycznej, koncentrują się na rzeczywistym wpływie tych technik na nasze życie.

O autorach:

Dariusz Doliński – profesor psychologii, renomowany psycholog społeczny i ceniony badacz wpływu społecznego. Autor licznych artykułów naukowych publikowanych w czołowych czasopismach psychologicznych i 21 książek. Pracuje na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.

Tomasz Grzyb – dr hab. Psychologii, profesor Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, psycholog społeczny, prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, autor licznych artykułów i książek. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego.

Rekomendacje wydawnicze:

Nigdy wcześniej nie widziałem książki opisującej tak dużo technik wpływu społecznego. Autorzy to obecnie największe autorytety w tej dziedzinie, więc jeśli mówią, iż te sposoby działają, to możesz im zaufać. A jeśli nadal będziesz posiadać jakieś wątpliwości, to przy każdej z technik odszukasz omówienie badań potwierdzających jej produktywność. - profesor Christopher J. Carpenter, Western Illinois University

Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb dokonali nadzwyczaj klarownego, a przy tym fascynującego przeglądu wielu (tak, aż 100!) technik wpływu społecznego i dokładnie wyjaśnili działanie każdej z nich. Przytoczyli ponadto przykłady eksperymentów, które dowiodły efektywności tych technik. Czytelnicy, którzy poszukują zagadkowego wprowadzenia do sztuki wywierania wpływu społecznego, niewątpliwie nie będą rozczarowani.- profesor Daniel J. O’Keefe, Northwestern University

Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb swoją książką wyświadczyli nam wszystkim wielką przysługę. Nie tylko opisali 100 wydajnych technik wpływu społecznego, ale także zbadali mechanizmy psychologiczne, które sprawiają, iż owe techniki działają. Nie ma bardziej użytecznej książki dla kogoś, kto chciałby osiągnąć mistrzostwo w dziedzinie perswazji. - profesor Robert Cialdini, Arizona State University, autor książek „Wywieranie wpływu na ludzi" i „Pre-swazja"

Tytuł Sto technik wpływu społecznego. Kiedy i dlaczego wywieranie wpływu na innych jest wydajne! wyd. 2 Autor Dariusz Doliński,Tomasz Grzyb Wydawnictwo Smak słowa EAN 9788366420892 ISBN 9788366420892 Kategoria Nauki humanistyczne\Psychologia liczba stron 416 Format 14.8x20.6x4.8 cm Rok wydania 2023 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 2 Waga 0.425 kg

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Psychologia