od 47,00 PLN
Podręcznik przygotowany przez doświadczony zespół autorski – Marta Kozubska, Ewa Krawczyk, Lucyna Zastąpiło. Autorki tak nadzwyczajnych pozycji podręcznikowych dla szkoły podstawowej – od lat beststellerów PWN Wydawnictwa Szkolnego – jak „der, die, das", „ich und du", „ABCDeutsch". Potwierdzeniem jakości dydaktycznej ich podręczników jest wydanie licencyjne w roku 2018 serii „ich und du" poprzez uwielbiane niemieckie wydawnictwo edukacyjne Cornelsen (Berlin) pod tytułem „Bruno und ich". Podręcznik zdobywa obecnie rynek niemiecki i międzynarodowy.
Poziom podręcznika: A2/B1
atrybuty podręcznika:
-łagodna progresja leksykalno-gramatyczna gwarantująca harmonijny rozwój czterech produktywności językowych także przy wykorzystaniu materiałów autentycznych
-przezroczysta modułowa struktura podręcznika dająca swobodę w pracy dydaktycznej zgodnie z potrzebami językowymi uczniów – 6 rozdziałów w podręczniku
-ergonomiczne piktogramy określające formy aktywności językowej uczniów w ramach poszczególnych modułów podręcznika umożliwiające pracę nauczyciela zgodnie z ćwiczonymi przez niego efektywnościami językowymi – piktogramy rozróżniają: zadania rozwijające rozumienie ze słuchu, zadania rozwijające wydajność mówienia, zadania rozwijające produktywność rozumienia testów czytanych, zadania rozwijające efektywność pisania, zadania rozwijające umiejętność reagowania językowego + wskazówki ułatwiające naukę oraz koncentrujące uwagę uczniów na zagadnieniach gramatycznych
-wyrazista, niebanalna i angażująca uczniów szata graficzna wykorzystująca współczesne zdjęcia i grafikę, także w odniesieniu do mediów cyfrowych – np. Okno maila, pisanie bloga -transparentnie zdefiniowane cele każdego rozdziału – tematyka, komunikacja językowa, zagadnienia gramatyczne + autoewaluacja po rozdziale
-konsekwentna realizacja kluczowych kompetencji XXI wieku – komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie poprzez zadania pracy w parach, pracy w grupach, realizację projektów.
Budowa podręcznika:
-sześć rozdziałów o modułowym charakterze – wprowadzenie do podręcznika w formie powtórki materiału leksykalno-gramatycznego z wcześniejszych lat nauki języka – klasy 4-6 – w formie pytań komunikacyjnych
-polisenoryczna korelacja obrazu i tekstu – zadania realizowane w oparciu o interpretację historyjki obrazkowej + tworzenie kolaży łączących wypowiedź pisemną z grafiką
-zadania komunikacyjne – wypowiedź ustna – wspomagana przykładowym zastosowaniem fraz leksykalnych usprawniających budowanie własnej wypowiedzi ucznia
-ćwiczenia oparte na przetwarzaniu tekstu w wypowiedź ustną
-ćwiczenia odnoszące się do odgrywania ról – dialogi sterowane w formie wypowiedzi pisemnej i ustnej
-ćwiczenia upraszczające poprawność wymowy, sekcja: Aussprachetrainig
-teksty kulturo- i realioznawcze odkrywające Niemcy, Austrię, Szwajcarię oraz Liechtenstein w sekcji: Landeskunde
-ćwiczenia powtórkowe pod koniec rozdziału – komunikacyjne, trenujące struktury leksykalno-gramatyczne w realnych sytuacjach dialogowych w przeróżnych kontekstach wydajności językowych, sekcja: Übungblätter
-krystaliczna prezentacja zagadnień gramatycznych w ujęciu tabelarycznym – w odcieniu – pod koniec podręcznika, sekcja: Spickzettel