Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych, CO0101159

chwilowy brak towaru

  • Producent: Continental
  • Kategoria: Opony i dętki do roweru
  • Rodzaj: opona

Ride Tour - Wszechstronna, bezpieczna i trwała.

Ride Tour to odświeżona wersja istotnie udanej opony TourRide.

Continental zastosował ulepszoną wersję pasa antyprzebiciowego i zasadniczo powiększył gęstość oplotu jeszcze bardziej udoskonalając niepodatność opony na przebicia.
RideTour zapewnia wszystko, co powinna posiadać prawdziwa opona na trasy turystyczne - i to na wysokim poziomie bezpieczeństwa.

Bieżnik na wszystkie warianty nawierzchni, obowiązkowo pas chroniący przed przebiciem i obszerna żywotność sprawiają,

że jest to doskonałe rozwiązanie dla rowerzystów pokonujących tysiące kilometrów niezależnie od warunków.


właściwości:

rozmiar: 28" x 1,75"

Etrto: 47-622

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: TAK

rodzaj: drutówka

Przeznaczenie: trekking; miasto; codzienne dojazdy do pracy

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,1 BAR (45 PSI) - 4,0 BAR (58 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy produktu: 0101159

Średnia waga: ~ 900 g

Extra puncture belt – Brak dodatkowych zmartwień w ciągu dnia

Rowerzyści poszukujący godnego zaufania towarzysza w powszednich przejażdżkach, bez dwóch zdań skierują się w stronę opony z systemem Extra PunctureBelt.

Ta dodatkowa warstwa utwardzonej gumy, a także wzmocnienia boczne gwarantują wysoki poziom ochrony przed przebiciem, a także uszkodzeniem boków wskutek obtarć.

Gdy odporność opony jest naszym priorytetem nie trzeba szukać dalej.

ECO – opony które oszczędzają prąd

Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających szybkości do 25 km/h. Gwarantują niskie opory toczenia i wysoką oporność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, by zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dopełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, mają jeszcze atest ECE-R 75, oznacza to, że mogą być używane w szybkich rowerach elektrycznych, do szybkości 50 km/h.

dobranie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać korzystnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również niepokaźne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy produkowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Szczególnie niepokaźny splot tkaniny powoduje, iż opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to większa wytrzymałość na przecięcie i pokaźniejsza solidność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus i dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony i dętki do roweru