KLOCKI HAM ATE 13.0460-4037.2 MERCEDES 300SL 85-89, 420SL 86-89

chwilowy brak towaru

  • Producent: ATE
  • Kategoria: Klocki hamulcowe
  • Marka pojazdu: Mercedes
parametry
  • Szerokość [mm]: 89,7
  • Wysokość [mm]: 70,2
  • Grubość [mm]: 17,5
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia, bez styku zużycia
  • System hamulcowy: ATE
  • Oznaczenie kontrolne: E9 90R-01229/978
  • dostępne MAPP-Code:
  • Numer artykułu zalecanego dodatku: 24.8190-0401.2
  • Przestrzegać wymiarów:
OpisKlocki hamulcowe samochody osobowe

Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych elementów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zmniejszyć prędkość samochodu albo kompletnie go zatrzymać. Na solidność klocków ma wpływ mnóstwo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z obszernym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych prędkościach oraz jazdy na ogół sportowej.

O marce ATE

ATE to ponad 100 lat doświadczenia: marka ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Firma ATE została założona przez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego montażu wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych przez niego zakładów produkcyjnych kreujeł pierścienie tłokowe oraz układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Klocki hamulcowe