• Producent: REBEL
  • Kategoria: Gry planszowe
Jak drogo sprzedasz swoją duszę?

Wraz z początkiem epoki oświecenia z wieków ciemnych wyłoniły się cztery królestwa. Każde z nich marzy o potędze, by pławić się w blasku nowo odkrytego dobrobytu. Na czele dwóch stoją żałośni śmiertelnicy rozdarci pomiędzy żądzą władzy a koniecznością dogadzania Kościołowi. Jednym rządzi nieujawniony kultysta, który już dawno uległ pokusie. Czwarte należy do samego diabła. Komu uda się zwyciężyć?

Pakt z diabłem to strategiczna gra blefu i zmiennych układów, w której handel gra główną rolę, a towarem są… ludzkie dusze! podczas zabawy każdy z czterech graczy wciela się w tajemnicy w jedną z ról: śmiertelnika, kultysty, a choćby samego diabła. Każda z nich oferuje zupełnie inne doświadczenie z rozgrywki i przeróżne strategie do wypróbowania.

Na czym to polega?

Na samym początku gry uczestnikom w tajemnicy przydzielane są role. Wykorzystujemy do tego funkcjonalną aplikację, która dba o losowość cyklu i zachowanie go w tajemnicy. Każdy z graczy otrzymuje specjalną skrzynkę, w której znajdują się jego zasoby początkowe (przeróżne dla kultysty, diabła i śmiertelników). Posłuży ona również do zawierania paktów.

Niezależnie od przyjętej roli, celem każdego z graczy jest zgromadzenie jak największej liczby punktów na koniec gry. W tym celu będziemy gromadzili zasoby, które następnie możemy wykorzystać do wznoszenia cennych budynków. Każdy z nich ma określony koszt, lecz też gwarantuje punkty i niebanalne efekty. Zbieranie adekwatnych zestawów pozwala realizować dopełniające cele i gromadzić jeszcze więcej punktów.

Ważnym elementem gry jest faza paktów, podczas której w tajemnicy wymieniamy się zasobami. Dla diabła i kultysty to okazja do zdobycia cennych fragmentów duszy, a dla śmiertelników – na zdobycie dóbr w zamian za oddanie cząstki siebie. Dobra sugestia handlowa może zapewnić nam przewagę, jednak pozbawienie się całej duszy może przyciągnąć uwagę inkwizycji…

Dlaczego pokochasz tę grę?
  • Trzy role o odmiennych celach pozwalają nam wypróbować zróżnicowane style gry i sprawdzić, w którym z nich czujemy się najlepiej.
  • solidnie ograniczona liczba zasobów i możliwości zmusza graczy do bezustannego kalkulowania najmocniej opłacalnych opcji.
  • praktyczna aplikacja pozwala na zachowanie w tajemnicy losowania ról i negocjacji w fazie paktów, a jednocześnie nie przytłacza analogowej zabawy.
Zawartość pudełka:
  • 4 dwupoziomowe ekrany graczy
  • plansza główna
  • dwuwarstwowa plansza inkwizycji
  • 95 tekturowych żetonów zasobów
  • 54 tekturowe żetony monet
  • 32 kafelki osiągnięć
  • 20 żetonów anielskich i diabelskich skrzydeł
  • 17 żetonów do głosowania i zgadywania ról graczy
  • 16 żetonów akcji
  • 4 skrzynie umożliwiające zawieranie sekretnych paktów
  • 8 żetonów fragmentów duszy
  • 8 żetonów pobłażania
  • 14 żetonów błaznów
  • 8 żetonów przypominających
  • 6 żetonów zapasowych
  • 80 kart budynków
  • 20 kart wydarzeń
  • 11 kart inkwizytorów
  • 12 kart próśb
  • 16 kafelków dworzan
  • 2 tekturowe figurki wściekłego tłumu
  • 16 pokaźników
  • instrukcja
  • 4 karty pomocy
  • 2 pojemniki na żetony
dopełniające informacje:
  • Autor: Matúš Kotry
  • Wydawca: Rebel
  • Ilustracje: David Cochard
  • Wydanie: polskie
  • ilość graczy: 4 osoby
  • Zalecany wiek: od 13 lat
  • Czas rozgrywki: ok 120 min
  • Opis w BGG: BoardGameGeek

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry planszowe