Amortyzator Przod L/p Mercedes C-Klasa W203 Supertouring Szt Sachs

chwilowy brak towaru

  • Producent: SACHS
  • Kategoria: Amortyzatory
  • Marka pojazdu: Mercedes
cechy
  • wariant amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
  • System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
  • typ amortyzatorów: Ciśnienie gazu
  • Parametr: SFE36/25X111A
OpisAmortyzatory samochody osobowe

Amortyzator to kluczowy składnik konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Poprzez adekwatne tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach by uzyskać realnie jak najlepszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. Żeby temu sprostać, inżynierowie dużo lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają lepszy komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, żeby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które zapewniają mniejsze przechyły karoserii, lecz przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy rodzaj opisywanego elementu, czyli typ cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory, a także zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania pomiędzy nimi, i to one decydują o prędkości pracy tłoka. Adekwatnie przypasowany zawór zagwarantuje zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak gromadzi w sobie gaz, a staranniej azot i olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w chwili wielkiego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to udoskonaloną trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i oferuje możliwość działania innowacyjnego. Niestety jego regeneracja nie jest osiągalna. Warto wiedzieć, że amortyzatory posiadają także obszerny wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W chwili kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego wynikiem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie odpowiedniej pomocy w chwili poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony produkt, choćby jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w różnorodnych przedziałach cenowych. Wyszukacie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.

O marce Sachs amortyzatory

Części firmy SACHS są produkowane z wykorzystaniem wysokiej jakości tworzyw i najkorzystniejszej dostępnej technice. Dlatego liczni producenci samochodowi wyposażają swoje pojazdy w produkty SACHS: każdego roku z linii produkcyjnych zjeżdża ponad 10 milionów nowych pojazdów, w których zamontowane są tłumiki drgań i amortyzatory SACHS. Co więcej, marka SACHS proponuje wysokiej jakości sprzęgła dla producentów oryginalnego wyposażenia, a także na rynek części zamiennych. Firma SACHS oferuje produkty do przeróżnych zastosowań, które uwzględniają prawie wszystkie typy pojazdów na europejskim, jak i azjatyckim rynku motoryzacyjnym. Aktualnie, w samej Europie, portfolio części zamiennych firmy SACHS obejmuje amortyzatory i tłumiki drgań do ponad 38 milionów azjatyckich pojazdów zróżnicowanych producentów. Jest to gwarancją jakości producenta SACHS dla szerokiej gamy modeli, na której mogą polegać partnerzy handlowi, warsztaty i właściciele pojazdów. Liczni znani producenci samochodów wyposażają standardowo swoje nowe pojazdy w wysokiej jakości amortyzatory marki SACHS. Co roku ponad 10 milionów nowych aut zjeżdża z taśmy produkcyjnej zaopatrzone w produkty SACHS. Równocześnie wykorzystujemy doświadczenie zdobyte w wytwarzaniu oryginalnego wyposażenia w trakcie produkcji części zamiennych. Dlatego nasze amortyzatory przystępne na rynku wtórnym są zawsze najwyższej jakości, a to oznacza bezpieczniejszą i komfortowojszą jazdę w progresywnym stylu. Niezależnie od warunków panujących na drodze produktywność zawieszenia i dynamika, którą zapewniają, oznacza wyśmienitą przyczepność i łatwiejsze prowadzenie pojazdu na zakrętach. SACHS oferuje różnorodne typy amortyzatorów, np. Amortyzatory jednorurowe i dwururowe, kolumny prowadzące, wsporniki sprężyn (amortyzatory z tarczą sprężynową) i siłowniki zawieszenia (amortyzatory z hydraulicznym układem poziomującym). Produktem specjalnym jest lekki amortyzator SACHS produkowany z aluminium łączący efekty kilku rozwiązań. Rura wyrównawcza amortyzatora ma ścianki o zróżnicowanej grubości i gwarantuje trwałość przy pokaźnych obciążeniach. Inne obszary są możliwie cienkie, aby ograniczyć masę. Produkcja seryjna tego zaawansowanego produktu jest oparta na kompleksowej procedurze, która formuje najróżniejsze grubości ścian nawet w 17 koordynowanych krokach procesowych. Oprócz amortyzatorów, lekka budowa jest także używana przy konstrukcji kolumn prowadzących SACHS.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Amortyzatory